Кому належать полтавські ЗМІ?

27 грудня 2021, 09:25   0
Кому належать полтавські ЗМІ?

Нині з’являється багато досліджень «Кому належать найкрупніші ЗМІ України». Також трапляються поодинокі статті на тему «Кому належать Львівські, Одеські, Харківські, Вінницькі ЗМІ».

Полтавські ж медіа, на жаль (чи на щастя) нікому не цікаві для моніторингу. Та й моніторити офіційні документи, поклавши руку на серце – задача марна. Бо юридичні і фактичні власники часто – зовсім різні люди.

Тому журналісти «Kolo.news» вирішили дізнатись інформацію не з офіційних джерел. Ми не претендуємо на розслідування. Було проведено анонімне опитування журналістів, бо саме вони є точно експертами у питанні «кому належать ЗМІ»: і ті, де вони самі працюють, і знають багато інсайдів про ЗМІ-конкурентів.

Як ми проводили опитування

30 полтавським журналістам було надіслано анкету з питаннями:
1. Кому, на вашу думку, фактично належать ці ЗМІ?
2. Як ви вважаєте, чи симпатизують власники цього ЗМІ якійсь політичній партії, якщо так, то якій?
3. Чи є у власників даного ЗМІ антипатія до якоїсь політичної партії, якщо так, то до якої?
Опитування стосувалось саме міста Полтави. ЗМІ для дослідження обирали так:
Телеканали: ті, що зараз мовлять у Полтаві.
(Не включили у опитування канал Центральний, оскільки він переїхав у Київ, не включили також Суспільне Полтава – бо їх форма власності і джерела фінансування загальновідомі).
Сайти: включили всі, редакції яких, за нашими даними, точно фізично існують у Полтаві, в їх штаті точно є журналісти, їх індексує Similar Web.
Не включили:
 – poltava.depo і pl.vgorode – бо не знайшли інформації про існування їх редакцій у Полтаві і фізично ніколи не бачили їх журналістів – швидше за все, це новинні агрегатори, які автоматично генерують свою новинну стрічку з різних сайтів)
 – Новини Полтавщини – бо загальновідомо, що це комунальне видання належить Облраді.
Газети: в опитування включили інформацію по трьох газетах у Полтаві – які працюють, мають хоча б 1 штатного журналіста і сайт газети.
Анкети ми розіслали журналістам усіх видань з цього списку, а також журналістам Суспільного Полтава і Новини Полтавщини.


Як опрацювали результат?
Ми вирішили віднести у категорію фактичних власників лише тих осіб, прізвища яких згадали понад 25 % респондентів. Для зручності читання результати опрацювали у картинку.

Хто є фактичними власниками полтавських ЗМІ на думку полтавських журналістів:


Сайт «Полтавщина» (poltava.to). Власники: Борис Лозовський, Сергій Бульбаха.
Сайт «0532»
(0532.ua). Власник – Юрій Бойко.
Сайт «КОЛО» (kolo.news). Власники: Тетяна Цирульник, Ігор Стефанишин.
Сайт «ЗМІСТ»
(zmist.pl.ua). Власник: Олексій Сердюков.
Сайт «Полтавська хвиля»
(poltavawave.com.ua). Власник: Олег Кулініч.
Телебачення «Останній бастіон»
(bastion.tv). Власник: Геннадій Сікалов.
Телебачення «PTV Полтавське телебачення»
(poltavske.tv). Власники: Богдан Зв'ягольський, Ігор Стефанишин.
Телебачення «ІРТ Корисне телебачення»
(irt.pl.ua). Власники: Олег Кулініч, Сергій Бєлашов.
Газета «Полтавський вісник»
(visnyk.poltava.ua ). Власники: Олег Кулініч, Сергій Бєлашов, Андрій Матковський.
Газета «Полтавська думка»
(dumka.poltava.ua). Власник: Сергій Іващенко.
Газета «Зоря Полтавщини»
(zorya.poltava.ua) Власники: Олександр Біленький, Олександр Макаренко.

Яким політичним партіям симпатизують власники полтавських ЗМІ


Споживачі новини вважають, що журналісти повинні бути неупереджими, але увімкніть центральні телевізійні канали. Тут навіть не треба бути журналістом-експертом, щоб зрозуміти, кого на якому каналі «топлять», а кого – звеличують.

У Полтавських ЗМІ все не настільки радикально як у Києві, але, як показують результати опитування, власник кожного видання теж має  політичні уподобання. За результатами нашого опитування, вони поділяються так:



Сайт «Полтавщина» – дуже симпатизує ЄС, трохи – «Рідному місту», а «Слуг народу» – не любить.

Сайт «0532» – дуже симпатизує партії «Батьківщина», трохи – «Рідному місту», дуже не любить – ОПЗЖ, а «Слуг народу» - просто не любить.

Сайт «Коло» – дуже симпатизує «Слузі народу», дуже не любить ОПЗЖ, а «За майбутнє» - просто не любить.

Сайт «Зміст» – дуже симпатизує «Слузі народу», просто симпатизує ЄС, а ОПЗЖ – не любить

Сайт «Полтавська хвиля» – дуже симпатизує «Довірі», дуже не любить «За майбутнє», ОПЗЖ і «Слуг народу»

Телебачення «Останній Бастіон» – симпатизує ОПЗЖ та ЄС, і водночас не любить ЄС (так,так, це не помилка) та «Слуг народу»

Телебачення «PTV Полтавське телебачення»- дуже симпатизує «Слугам народу», дуже не любить ОПЗЖ, не любить «За майбутнє» і партію Простих людей Сергія Капліна.

Телебачення ІРT Корисне телебачення – дуже симпатизує «Довірі», симпатизує «Батьківщині», не любить «Слуг народу», «За майбутнє» та ОПЗЖ.

Газета «Полтавський вісник» дуже симпатизує – «Довірі», симпатизує «Батьківщині», дуже не любить «Слуг народу», не любить «За майбутнє».

Газета «Полтавська думка» дуже симпатизує «Слузі народу», не любить «За майбутнє», ОПЗЖ та Партію простих людей Сергія Капліна.
Газета «Зоря Полтавщини»
дуже симпатизує «Довірі» та «Батьківщині», не любить «За майбутнє» та ОПЗЖ


Якщо узагальнено, то власники полтавських ЗМІ симпатизують найбільше «Слузі народу», «Довірі», «Батьківщині» та «ЄС». Найнижчий антирейтинг у «Довіри» і «Батьківщини», найвищий – у ОПЗЖ.

Лідери антипатій у полтавських ЗМІ – партії ОПЗЖ, «За майбутнє» і – теж «Слуга народу».

Замість висновку

Журналіст може бути політично незаангажованою людиною (за межами редакції, за столом з друзями, у соцмережах). Але на роботі він керується не своїми політичними переконаннями, а редакційною політикою, яку формує власник цього ЗМІ. Зрозуміло, що в ідеалі власник не повинен впливати на редакційну політику, і його особисті політичні симпатії не мають жодним чином позначатися на матеріалах ЗМІ. Та ідеологічні баталії на центральних каналах (112, Прямий, Наш, 1+1 та Україна) свідчать протилежне: впливають дуже сильно. У Полтаві ситуація не така гостра, але цей столичний тренд, судячи з результатів опитування, місцеві ЗМІ також підхопили.

Автор: Тетяна Цирульник

Бізнес 27 грудня 2021, 09:25

Щоб писати коментарі

Авторизуйтесь
Вибір редакції